Tuesday, November 19, 2013

Konsert Final AF 2013

Assalamualaikum... Annyeonghaseyo.. hello!!

hey buddies...
Last Sunday i went to Final Concert for Akademi Fantasia 2013 placed at Stadium Negara. I got a tix from my fren.. tq kak :) so.. this is my first time watching live AF2013.
para penyokong Azhael dan Nabila
All the performance quite good. Even Nabila yang mereka selalu cakap teruk pun dekat sana tak teruk sangat la, shes good actually she got that tone but need to polish more the technique. Dekat sana meriah sangat dengan purple colour which is AzHael punya team. Terlalu ramai, pada asalnya memang rasa macam bole menang AzHael ni sebab tengok penykong mereka paling ramai and memenuhu stadium. Tapi rezeki Allah yang bagi kan, Alhamdulillah Faizul yang menjuarainya.
penyokong Faizul
Penyokong Faizul memang sedikit juz a tiny group behind me like 1/20 dari kesemua penyokong kot. AzHael punya penyokong sangat ramai ok.  So sebab tu orang cakap 'Dont judge the book by its cover' kan.. Lets review one by one performance.

AzHael
This two boys is good. They have looks and voice, thats why they can caught many attention tak kira lelaki or perempuan. Terkeluar masa konsert semi final but diserap semula dalam AFmasuk. AFMASUK is typical AF drama so dah masak sangat dengan drama ni. Normally sesapa yang di serap semula dalam AFMASUK akan dapat jadi Top3. So for this final concert they performed good in Penglipur Lara and Hentian Terakhir. Mendapat markah yang tinggi dari Galaksi Meter dan sokongan hangat dari para penntn dan penyokong mereka. Semoga rezeki mereka berdua lebih bagus di luar, at least sekarang mereka dah lebih dikenali berbanding yang lain. good luck sani n azhar.

Nabila
gambar kredit to astro awani
This petit cute and slim girl is innocent. Kesian dia sering dijadikan bahan kata-kata orang, sedangkan dia tak bersalah. Selagi orang mahu selagi itulah dia harus memberi. Namun begitu Nabila improve bayak dari mula-mula dulu, nampak usaha dia. Mendendangkan lagu Seandainya Masih Ada Cinta dari Dayang Nurfaizah dan lagu barunya Katakan Saja. Dengan suara yang lebih matang dan di kawal baik Nabila menjadikan persembahannya di konsert akhir ini sebagai persembahan tebaiknya sepanjang berada di dalam AF2013. Good Luck Nabila, semoga berjaya grab any chance yang ada.

Aisyah
kredit gambar dari Astro Awani
I love this girl. she got an awesme vocal tone and nice charecter. Tapi sayang dia tak dapat jadi Top3. Aisyah Aziz merupakan adik kepada penyanyi popular Alif Aziz. Gadis yang tinggi lampai ini mempunyai tone dan range suara yang besar, dengan lagu yang betul Myra yakin dia dapat pergi lebih jauh. Membawakan lagu Lebih indah nyanyian asal dari Inspirer mereka Dato' Siti Nurhaliza dan lagu barunya Mimpi, Aisyah membuatkan para penonton terpukau dengan tone suaranya yang hebat itu. Kepada Aisyah semoga berjaya mengharungi arus industri muzik Malaysia. Good Luck girl!!

Amira
 Gadis bertudung manis dan lemah lembut ini sentiasa menarik perhatian ramai dengan kesantunan dan kelembutannya. Sering di kaitkan dengan Azhar. Biasalah tu skandal AF kan, untung-untung betul-betul jadian nanti, mana tau kan? hehehhe.. Amira sering di katakan mempunyai kesamaan style nyanyian seperti Dato' Siti Nurhaliza. Amira menyampaikan lagi Terlalu Istimewa dari penyanyi asal Adibah Noor dan Sesaat untukmu merupakan single terbarunya. Amira mempunyai rangge suara yang besar, namun dia perlu bijak menggunakannya supaya dia tidak di lebel meniru Siti Nurhaliza. Good luck girl, teruskan dengan peribadi mu yang molek itu ok.

Indah
gambar kredit to astro awani
Indah Ruhailah formerly singer, she is really good. She have a good hi pitch and good in ad-lib. Indah sering mendapat pujian dari perngkritik saban minggu hingga menempatkan beliau di pentas final bersama yang lain. Indah membawakan lagu dari Jaclyn Victor iaitu Jagalah diri OST 2 Februari dan juga lagu single terbarunya Percayalah. Dengan konsep lagu balada Indah membawakan lagu itu dengan begitu indah dan sangat membanggakan hingga mendapat standing occation dari para penonton. Kepada Indah semoga lebih arif tentang industri ini dan semoga berjaya.

Faizul
gambar kredit to melvister.com
Juara ke 10 Akademi Fantasia. Lelaki yang berasal dari borneo ini bermula dari awal bersusah payah ke ujibakat, tersingkir semasa konsert prelude dan hasil wildcard dia di pentas AF dan akhirnya menjadi juara. Faizul membawakan lagu dari Inspirer pertama mereka Faizal Tahir iaitu Hanyut dan single terbaru dirinya sendiri iaitu Sepasang sayap. Semoga dengan kemenangan ini akan memberikan Faizul spasang sayap untuk terbang lebih tinggi dan mencapai cita-citamu.. amin..
Menuju Puncak

Faizul Juara AF 2013

Bekas pelajar dan AzHael


Semoga dengan adanya bakat-bakat AF2013 akan semaraklah lagi industri hiburan Malaysia. Good luck..

XOXO

by
myralicioush

No comments:

Post a Comment